måndag 31 januari 2011

Bokmalens läslista i januari.

Jag lyssnar ju jämt på böcker! Tycker det är så bra med dessa fantastiska ljudböcker som gör att man kan göra andra saker samtidigt! Så nu tänkte jag dela med mig av månadens avlyssning! Ingen av böckerna har varit dålig, men lite besviken blev jag dock på Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason,eftersom den inte handlade så mycket om Erlendur som de brukar. Men egentligen var den ju bra ivarjefall :0)
Sen har jag lyssnat på Försvunnen av Harlan Coben. Inte den bästa han skrivit men helt OK!
Karin Alvtegens bok En sannolik historia var inte precis någon spänningsroman men en bra vanlig bok om relationer. Jag gillar också när det är författaren själv som läser boken!
Sen blev jag så förtjust i Jan Wallentins Strindbergs stjärna mycket tack vare Johan Rabeus fantastiska inläsning! Han gör så härligt många karaktärer med många olika röster och dialekter! Att boken skulle ha varit otroligt uppmärksammad och att författaren fått 10miljoner i förskott hade jag inte en aning om förräns alldeles nyss när jag letade en länk till boken :0)
En glad överraskning var också Kristina Ohlssons Tusenskönor henne vill jag höra/läsa mer av!
Att ha Västerås i en deckare hör ju som inte till vanligheterna så den var ju bra! Lite igenkännande och lite hitta på var det i Det fördolda av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt.
Inte heller blev jag besviken på ännu en grym bok av Dan Buthler och Dag Öhrlund, Ares tecken
Jag avslutade månaden med 2böcker i en trilogi av Stefan Tegenfalk. En mycket bra och sanslös historia visade sig Vredens tid vara, så direkt efter var jag ju bara tvungen att också lyssna på Nirvanaprojektet
Nu är det bara att gå i väntans tider på Den felande länken man bara undrar hur det ska sluta!
Nu har jag en ny bok i lurarna och en massa nya reservationer på bibblan.
//Skylthaxan

5 kommentarer:

  1. Jag läser också gärna, fast inte samtidigt som jag syr, för då stannar jag upp och tappar kontrollen ... =O) Får väl träna!
    Håller just på med "19 minuter" av Jodi Picoult och för den som har barn är det värsta mardrömmen, en pojke går in på sin skola och mejar ner elever ...
    På vårt bibliotek får man ladda ner böcker till sin mobil eller ett USB som man får låna i en månad, jättebra!
    Som storläsare - förr i alla fall - lägger jag dina förslag på minnet! Kul med ännu en bokmal. Så hette mitt radioprogram också - "Bokmalen"!

    SvaraRadera
  2. Hej Sussie, jag lyssnar också på Arnaldur Indridason nu, Glasbruket, vilken tristess det verkar vara på Island..
    De andra du nämner har jag inte lyssnat på eller läst, men Strindbergd stjärna har jag beställt som vanlig bok. Vårt bibliotek har tyvärr inte så stort utbud av ljudböcker.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om Indridason, men jag tror att han håller på att skriva ut Erlendur ur serien. Skulle inte förvåna mig om han dör i nästa bok!
    Lyssnar på allt som jag kommer över och som jag inte redan hört. Biblioteket hinner inte riktigt få in nyheter så det har blivit Röde Orm och diverse annat under slutet av 2010.
    Ha det gott!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Tack för bok tipsen. Har precis avslutat Arets Tecken som jag tyckte va riktigt bra. Ska försöka läsa någon läsa någon av dom du tipsat

    Kramar o ha de bäst

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen. vilken läslust du har och så kommer du ihåg,både vad de heter och handlar om --haha. Vad författaren heter och vad boken heter kommer jag aldrig ihåg.kanske skulle vara ide att lyssna ist. f. att hålla boken i handen
    elisabet i Järfälla

    SvaraRadera