söndag 23 januari 2011

Sneak Peak

Idag har jag pulat med mitt projekt "arbetsväska".
Jag har använt halva jellyrollsremsor som jag köpt på panduro i nån reapåse.
Några knappar måste ju också sys dit.Hade sån tur så jag hittade en knapp med hjärtan så den
får vara med i Sy Tillsammansen som ett hjärtprojekt också :0)))
Soft and Stable som är "vadden" är verkligen bra och mjuk och stabil men kanske inte världens smidigaste i maskinen. Det går inte att bara knöla ihop den i maskin utan måste rullas och det är väl ett halvt minus.
Å andra sidan verkar väskan bli mycket stadig fast den är tunn och lätt, ett klart dubbelplus! Ett plus tycker jag det är att kviltningen syns bra också.En annan sak som kom på +sidan var att den var lika bred som jag sydde väskan. Jag behövde bara klippa av längden! Alltså ett material som jag gärna använder igen!
Nu hoppas jag sy klart den under veckan för nu är det strax dags för Morden i Midsomer.
//Skylthaxan

4 kommentarer:

  1. Så spännande att få se den färdiga väskan. Tack för info om vadden. Det blir nog till att beställa, så småningom.

    SvaraRadera
  2. Ser himlans fint ut, blir ju ännu mera nyfiken nu... Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Du gör mig väldigt nyfiken. Det ser ut att bli en fin väska.

    SvaraRadera