måndag 2 januari 2012

Bokmalens läslista från oktober till december.

Tiden går fort, så inte har jag hunnit berättat om böckerna jag lyssnat på härom sistens. Men här kommer de!
Inkräktaren av Håkan Östlundh, riktigt kalasbra!
Lärjungen av Hjorth, Rosenfeldt, den var bra men ändå kändes den väldigt påhittad.
Porto Francos väktare av Ann Roosman ännu en gång spänning och härliga historiska återblickar. Skitbra!
Flimmer  av Ann& Even Holt tyckte jag var toppen.
Den femte årstiden av Mons Kallentoft var också bra. Jag gillar att följa återkommande karaktärer i bok efter bok!
Därför var ju också Camilla Läckberg's Änglamakerskan , faktum var att den faktiskt var bättre en väntat!
Hade också väntat på Causa Mortis av Elias Palm och den tyckte jag också höll måttet!
Så slog jag till på 2 böcker efter varandra av samma författare. Även om de har blivit lästa i oordning så funkar det ändå!Dödens pendel och Evig eld av Jonas Moström. Gillar mycket!
Den döende detektiven av Leif G W Persson var ju också ett måste!
Efter så mycket mord och blod fick jag väl sansa mig lite så då lyssnade jag på de alltid lika bra historiska
böckerna som Elisabeth Nemert skriver. Ljusets dotter var inget undantag utan på ren svenska skitbra!
Alfahannen av Katarina Wennstam var också väldigt bra.
Det är faktiskt rent förunderligt,det är sällan jag lyssnar på en dålig bok! Men det kanske blir så när man gärna återvänder till författare som man har lyssnat på tidigare.Det blev alltså 3st gamla återträffar igen när först Michael Connelly's Gatans lag och sedan Jordens Väktare av Butler & Öhrlund och Ann Roosmans Fyrmästarens dotter blev avlyssnade för att sedan ge plats åt en ny bekantskap.
Ren som snö av George P.Pelecanos var absolut helt OK och jag kan mycket väl tänka mig fler böcker av han. Sedan blev det säkra kort hela december ut!
Svart Himmel av den isländske författaren Arnaldur Indridasson var bra men man vill att Erlendur ska komma tillbaks!
Jorden må rämna av Kjell Eriksson var jättebra och även fast jag läst nyare böcker före denna så gör det ingenting!
Askungar av Kristina Ohlsson,jättebra.
Sankte Per av Björn Hellberg var bra och som vanligt så där charmig fast det är mord!
2ggr är en vana av Denise Rudberg hade jag väntat på och jag gillar hennes karaktär Jidhoff väldigt mycket!
Sankta Psycho av Johan Theorin var också kalasbra en riktig höjdare. Men jag lyckades avsluta det gamla året och påbörja det nya med den bästa bok jag lyssnat på på länge.
Brobyggarna av Jan Guillou var sååååå bra i bästa " Mina drömmars stad "anda. Så spännande att få följa denna familjesaga. Vill ha en ny bok i serien genast!!!
Jag ska lyssna på mycket böcker iår med och kanske bjuds jag in till stora biblioteket som VIP som jag blev i höstas för att gå på föreläsning och författarträff. Sånt är lite kul!
Var rädd om våra bibliotek, läs/lyssna på mer böcker!
//Skylthaxan

6 kommentarer:

  1. Tycker att det är roligt att än en gång konstatera att vi lyssnar på ungefär samma böcker.
    Passar på att tacka för nya boktips, hålla med dig om våra bibliotek och önska en God Fortsättning på 2012!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för lästipsen, ska jag spara och ta till när jag blir sugen på en ny bok och behöver lite hjälp att välja!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Jag tackar också för tipsen, det är super att få lite hjälp att hitta intressant läsning! Kram

    SvaraRadera
  4. Hihi, även jag hittar nästan alla "mina" titlar, spännande böcker är det. Här går det för det mesta en ljudbok på högsta volym, både mannen o jag lyssnar tillsammans. Lite pinigt dock om man får besök i en högt uppläst sexscen, hahahaha.
    Jag lånar allt på bibblan, sen kan jag tipsa om att låna gärna om för då blir det markerat fler lån så bibblan får bra statistik. Jag försöker säga åt alla, låna mera, låna allt på bibblan, det dom inte har tar dom ofta hem bara man frågar.

    Ha det gott vännen!
    Kram LjusneLotta

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag tittade på ditt bildspel och tyckte mycket om necessärer som du hade sytt. Det stod att det var Lizzans mönster, var kan jag köpa det?
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Tack för den boklistan. Den ska jag spara. Jag har också börjat låna ljudböcker på bibblan - hur bra som helst och nästan alla böcker har jag gillat.

    SvaraRadera