måndag 20 juni 2011

Nu är jag nog, kanske, lite ibland,troligtvis, fast saktfärdigt på G igen!

Jajamänsan! Nu har jag tänkt spotta i nävarna och få nått gjort igen! Tycker jag har övat länge nog på att inte göra något :0) Jag känner ett stort sug att sy igen och Jane Gardner har lämpligt nog skickat mig en liten sporre att komma igång igen! Det här kommer vara mitt tygval till Sentimental Journey
Jag har lagt till ett extra tyg och kanske får lägga till nått till för det gick åt väldigt mycket tyg till den! Jag tror inte det gör någonting utan jag löser det nog utan att behöva köpa mer tyg av några sorter. Det ska bli jättekul att sy av lite romantiska japanska. Det har jag aldrig gjort förr. Dessutom blir det en härlig skillnad i färg mot den topp som jag sydde ihop förra månaden.

Den är i precis mina färger, så den ska jag behålla själv! Nu ska den mackas och kviltas med nån typ av fjädrar har jag tänkt mig. Jag har just inte sytt nått alls de senaste månaderna men jag har kviltat ett block
i en annan BOM jag syr, Autumn House.
Inte alls mina färger men jag gillar huskviltar så den ska nog få en bra plats på nån vägg när den blir klar!
Jag har också börjat sytt engelsk paper piecing. Funkar så fint att ta med sig när man vill sy lite fast man måste åka bort. Nu ska jag strax kolla på mitt måndagsnöje, Project Runway. Inte utan att man vill sy lite kläder också för omväxlings skull!
//Skylthaxan

9 kommentarer:

  1. Härligt att du är på g! Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Underbara, positiva Sussie. Det är alltid en fröjd att läsa dina inlägg. Härligt att du börjar bli på topp igen!!!

    SvaraRadera
  3. Heja heja dig! Hoppas du kommer igång ordentligt nu och dra gärna med dig mig ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Ååå vilka underbara tyger du valt!! Kram/

    SvaraRadera
  5. Kul att höra av dig igen!
    Jättevackra tyger, men BOMmen kändes för stor så den ska jag inte sy!
    Project Runaway får mig att sitta still och titta! Börjar också längta efter klädsömnad igen!!!
    Borde antagligen ta itu med den längtan, men om jag väntar tillräckligt länge så går det nog över;-0
    Kram Maja

    SvaraRadera
  6. Roligt att höra av dig och så kul du är på G igen,,väntar med spänning på dina färdiga projekt!!Kramar från Varberg

    SvaraRadera
  7. Kul att du är på G.
    Vilka fina tyger du har valt till "utmaningen". Jag gillar ditt hösthus - jag gillar ju allt med hus av olika slag :-)

    SvaraRadera
  8. Kul att höra dig så positiv - förstår att din vår har varit tuff. Det har den varit för många :-( Jag gillar också Project Runway men igår så åhoppade ju Maya av - min favvo. Ska försöka komma igång med lite klädsömnad också, hittade jättefina tyger på semestern.

    SvaraRadera
  9. Kul att du kör på igen! Du brukar ju inte precis vara sysslolös!
    Vi ses i Mora!

    Kram Barbro, Leksand

    SvaraRadera