tisdag 21 juni 2011

Present till mig!

Jag blev så glad igår kväll! Gulliga mamma kom sättandes mitt under projekt runway igår med present till mig! Hon tycker att jag syr så mycket till henne så hon ville ge nått tillbaks. Så hon har sytt klematislöparen som var med i FQ till mig! Med fin lila paisley och lite prickig batik tyckte jag att hon fick till finfina blommor!
Så nu får det bli fint på rumsbordet till helgen! Det är tur att jag fick en duk,av alla som jag sytt bor inte en enda hemma hos mig. Man ska kalla sig kviltare och man har inte ens en ynklig duk att lägga på bordet som man sytt. Skäms på mig och Tack så jättemycket mamma! 
Men när man tänker efter så kan man ju lägga en kvilt på bordet som räcker ner till golvet...då kan ju dammråttorna få bo därunder så stör de inte så mycket ....
//Skylthaxan 

12 kommentarer:

  1. Underbart fin duk!!
    Och jag har heller ingen duk, men vi använder aldrig duk ändå :)

    SvaraRadera
  2. Åh, så gulligt av mammsen! Superfin löpare.
    Kram på er båda. Saknar er!
    //Annika

    SvaraRadera
  3. Ååå så fin den är!!! Helt underbar!!/Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken gullig mamma du har. Jättefin löpare och vilka jämna och fina "langettstygn".

    SvaraRadera
  5. Åh så fin den blev, fast det var ju inte så svårt att räkna ut att den skulle bli kanon ;o) En kram till dig och en till mamsen!

    SvaraRadera
  6. Så fin!!!
    Vilken tur att du har en snäll mamma när vissa andra inte håller vad de lovat!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Gullig mamma och en härlig löpare!!kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fin present du fick av din mamma, måste vara jätteroligt att kunna dela sin hobby med sin mamma! Kram Catarina i Hbg

    SvaraRadera
  9. Så gullig mamma och så fin i midsommartid.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  10. Vilken go mamma du har!! Och jag tror att det är just det där fenomenet är väldigt vanligt bland oss quiltare, vi syr för glatta livet både smått och stort men inte mycket av det stannar hemma. Borde kanske skärpa till mig jag med på den fronten ;)
    Önskar er en riktigt Glad Midsommar!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar duk din mamma har sytt till dig.

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig mamma du har... var rädd om henne!
    Jag har sytt den duken och gillar den verkligen!
    Ha en fin midsommar!

    SvaraRadera