måndag 2 maj 2011

Bokmalens läslista i april

Fast april har varit fylld med aktiviteter och resor hit och dit så har jag lyckats hunnit med att lyssna på en och annan bok denna månad också! Det är bara så skönt att kliva in i en annan värld för en stund!
Jag började månaden med Fyrvaktaren av Camilla Läckberg. Den var väl helt OK, vare sig superbra eller skitdålig. Men har man hört alla de andra så lär man ju fortsätta :0)
Sedan fortsatte jag med att lyssna på Kjell "Coach" Bengtsson som läste Jag vet att du är ensam av Bodil Mårtensson. Jag gillar hennes böcker mycket, om den trevlige polisen Joakim Hill.
Den tredje boken jag lyssnade på i april var ganska oväntad i handlingen och jag tyckte den var riktigt bra!
Offerrit av Johannes Källström. Jag ska nog ta och leta reda på hans första bok också.
En ny trevlig bekantskap blev också författaren Jonas Moström som skrivit Svart cirkel 
En annan lättlyssnad författare är Karin Fossum som jag lyssnar på av och till. Denna gång blev det
En riktig liten kortis blev det också, lite väl kärlekssliskig för att vara jag,men man är väl inte sämre en att man kan provlyssna :0) Mirakel
Sen var det dags igen för nått lite mer spännande I grunden utan skuld av Viveca Sten som jag tyckte var riktigt,riktigt bra.
En till ny trevlig bekantskap blev Ur havet stiger vågorna av Annika Sjögren men har man svårt för att läsa om utsatta barn kan jag inte rekommendera dig denna bok.
Harlan Coben kan man alltid lita på att han skriver bra böcker, så även denna Den enda lögnen Det var den sista jag hann med att lyssna på under april. Jag hoppas maj bjuder på ännu fler bra lyssnarstunder!
//Skylthaxan

3 kommentarer:

  1. Hej Sussie, där fick jag några bra lyssnartips, tack för det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Holts böcker har jag lyssnat på, men denna gången så var det de enda som jag redan läst!
    Tack för nya boktips!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack igen Sussie för nya boktips. Kanon att du gör det här! Kram

    SvaraRadera