fredag 11 mars 2011

Blocktillverkning påbörjad!

Jag hade nästan glömt bort hur kul det är att hitta på nått när jag inte har några speciella krav eller måsten :0)
Då har jag inte nån prestationsångest över vad andra ska tycka och tänka.
Så nu har jag fått ihop mitten på blocken! Det blev 4½" stora rutor sydda av panelrutor och 1"remsor. Nu ska jag sy ihop alla 2½" remsorna 2 och 2, som ligger på bordet med det ljusaste tyget uppåt.
De ska sedan skäras ner till olika storlekar på bitarna så de bildar ett 12½" block.
Jag tror det kan bli OK. Mer bilder kommer när jag provat att få ihop min tanke :0)
Jag blev så himla glad när jag öppnade jellyrollen  All about Color by Cozy Design, MODA
och upptäckte att ingen av tygerna är blommiga! Det måste ju vara perfekt till ett litet gossebarn
som ska få stor säng och vill ha eget överkast/myskvilt.
Jädrar vilken snäll moster med tung gasfot jag känner mig som :0)
/Skylthaxan

1 kommentar:

  1. Ja, du är väldigt snäll!!!
    Önskar jag var din systerson.
    Barnet i mig gillade verkligen detta!!!
    Kramen Maja

    SvaraRadera