måndag 31 oktober 2011

Ibland är det roligt nästan jämt!

Förstå att det är verkligen kul att komma hem och vittja brevlådan och det är bara roliga saker i den!
Under veckan har t ex härliga nya kvilttidningar kommit hem samt en Ottobre och BurdaPlus. Tanken är att jag ska ägna mig åt lite klädsömnad åt både småfolket i familjen och mig själv. Känns tryggt att för en gång skull göra nått som man kan. Värre sysslor har man ägnat sig åt! T ex blockbytet A5:an som också kom hem under veckan. Det är verkligen kul att vara med på ett blockbyte men samtidigt så får man både ångest och tvivel om att man ska fixa att sy de andra deltagarnas block. Detta byte gick ut på att man själv valde ett tema och så fick varje deltagare som var med på bytet tolka och sy det efter lämnade instruktioner. Mina instruktioner löd: Sy miniatyrer i vilken teknik du vill men gör inte någon lapp i blocket större än 1" färdigsydd. Använd blåa,rosa,gröna,creme/vita nyanser på tygerna och avsluta blocket med en bård i något av tygerna du använt. Så skickade jag iväg mitt eget block som inspiration.

Mitt eget sydda block!
Tillbaks fick jag så söta block från:
K.R.

A.E.

A.L.

G.N.

L.N.

V.A.

L.P.
Jag kommer ju få en så söt bonad så det är inte klokt!
Själv sydde jag dessa block å det var jävligt ångestframkallande!
Man vet aldrig om det duger eller om man tänkt fel, usch. Men å andra
sidan är det ju roligt att utsätta sig för lite svåra saker också, det gör ju inte ont
att lära sig nått nytt!

Olika block L.P.

Glädjeämnen V.A.

Tolka en låt/musik L.N.

Hus G.N.

Favvofärg A.L.

Galen söm i rött K.R.

Regnbåge A.E.
Mitt absolut svåraste block. Jag är inte alls så förtjust i regnbågar tills jag kom på att jag är jävligt förtjust i Rainbow! Så det fick bli gitarr riff i regnbågsknorrar. Det är tur att man får tolka som man vill!!! Nu får vi se när det blir dags att delta i ett nytt blockbyte!
//Skylthaxan


4 kommentarer:

  1. Ojoj vilka snygga block och tänk vad häftigt du löste dina regnbågar. Det blev helt underbart! Kram

    SvaraRadera
  2. Jättekul och inspirerande att du lagt ut alla blocken. Det var inga lätta teman något av dem!!!

    SvaraRadera
  3. Jag längtar efter mina block...
    Sydde färdigt A.L A5an idag :-)
    Superfina block du fått o gjort.
    Saknaden kommer bli stor.
    /Anette i Figeholm

    SvaraRadera
  4. Så fina block du både sytt och fått! En hel del kluriga teman där, men så bra löst! Kram Katarina

    SvaraRadera