fredag 2 september 2011

Bokmalens läslista i Juli och Augusti

Sommarens lyssning blev kanske inte så stor som jag trott! Livet och åskan ställde sig ivägen emellanåt!
Men böckerna som jag ändå hunnit lyssnat på har varit väldans bra!
Först ut var Livet deluxe av Jens Lapidus. Den var lika bra som de tidigare han skrivit i mitt tycke.
Nattskärran av Kjell Eriksson gjorde mig inte heller besviken så jag fortsatte med två till av samma författare, Öppen grav och  Nattens grymma stjärnor. De var också kanoners!
Jag hade väntat på att få låna ännu en bok av Kristina Ohlsson och Änglavakter  gjorde mig inte besviken.
Sedan tyckte jag det var dags att göra ett litet avbrott bland alla mord och hittade en bok som jag blev lite intresserad av mest för att Stina Ekblad var uppläsare. Det visade sig vara en otroligt charmig bok! Igelkottsklubben av Ann-Charlotte Alverfors. Sen var det gott att återgå till brottslösningar och Jonas Moströms Rymd utan stjärnor var så bra så jag genast fortsatte med en till Mirakelmannen och ytterligare en när jag ändå höll på Hjärtats mörker 
En ny bekantskap blev Varg Gyllander med Det som vilar på botten
Lite historia är ju aldrig fel och Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones visa de sig bli en av de bästa böcker jag lyssnat på, på länge!
Vi vet nog vem du är av Doris Dahlin var en ny bekantskap och extra bra eftersom den utspelar sig i Sandviken.
Sen blev det riktigt spännande med Geniet av David Baldacci och Patient 67 av Dennis Lehane.
Marie Jungstedt's bok Det fjärde offret var ju helt OK. Har man läst alla de tidigare böckerna om Knutas måste man ju fortsätta!
En riktig tegelsten, alltså fler en 20st CD skivor hade Hämnden av Reginald Hill. Jag gillade den, inte minst för att Tomas Bolme läser!
I natt är du död av Viveka Sten var riktigt bra! Den hade jag väntat på.
Den sista boken som jag hann lyssna på i augusti var Den hand som skälver av Kjell Eriksson och
den var lika bra som de andra böckerna jag lyssnat på av denna författare.
Nu hoppas jag på en lugn höst med mycket boklyssning!
//Skylthaxan


3 kommentarer:

  1. Nej, allt jag skrivit försvann!! (det var inte lite heller);-)
    Håller med i mycket speciellt om Bolme.
    Tack för en del nya tips och en del: vad var det jag sa?;-D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Älskar dina bokrecensioner! Igelkottsklubben verkar trevlig. Ha en underbar helg. Kramar i massor

    SvaraRadera
  3. Men jösses va mkt du hunnit trycka in i örat bara så där. Jag har läst nästan alla lika, men fasen inte på den korta tiden. Men så klart du har ju 2 öron ;-)
    Kram LjusneLotta

    SvaraRadera